Μέτρα προστασίας στο ιατρείο εν μέσω πανδημίας.

Από την προηγούμενη άνοιξη έχουμε αναγκαστεί να αναπροσαρμόσουμε τον τρόπο λειτουργίας των ιατρείων μας ως προς την προστασία του προσωπικού και των ασθενών μας. Και ενώ φαντάζει απλό στη σκέψη, στην πράξη ήρθα αντιμέτωπος με διάφορα προβλήματα: Το κυριότερο από όλα, η ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ του προσωπικού του ιατρείου.

Στο ιατρείο απασχολώ δύο άτομα. Η μία υπάλληλος ανταποκρίθηκε άμεσα στη νέα λειτουργία ενώ η άλλη υπάλληλος δυσανασχετούσε και “ξεχνούσε” συχνά τις οδηγίες περί χρήσης μάσκας σε όλους τους χώρους και καθ´όλο το ωράριο λειτουργίας. Καταλαβαίνω πως είναι δύσκολο να φοράς συνεχώς τη μάσκα για 9-10 ώρες, να σφουγγαρίζεις πρωί- βράδυ με χλωρίνη και να καθαρίζεις με αντισηπτικό όλα τα πόμολα, τους διακόπτες και τις επιφάνειες που αγγίζει ο κόσμος αλλά από την άλλη αυτά είναι πράγματα που θα πρέπει να εμπεδώσουμε όλοι από εδώ και στο εξής και η μη τήρησή τους εκθέτει το ιατρείο.

Πέρα από το προσωπικό όμως, υπήρξαν προβλήματα και με ορισμένους ασθενείς. Υπήρξαν αντιρρησίες και αρνητές της μάσκας, ειδικά αμέσως μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας και πιθανώς “χάσαμε” μερικούς από αυτούς καθώς η χρήση μάσκας δεν είναι υπό διαπραγμάτευση. Σίγουρα, όμως, κερδίσαμε αυτούς που τηρούν τα μέτρα προστασίας. Φροντίζουμε πάντα να υπενθυμίζουμε στο τηλέφωνο την υποχρεωτική χρήση μάσκας και σε περίπτωση πρόσφατης ιογενούς λοίμωξης τα ραντεβού ακυρώνονται. Ο κάθε ασθενής προσέρχεται μόνος του στο ραντεβού , χωρίς συνοδό, εκτός από τα ανήλικα τέκνα ή τους ασθενείς που δεν αυτοεξυπηρετούνται. Παρατήρησα ότι τα περισσότερα προβλήματα προήλθαν από ραντεβού για αισθητικές πράξεις παρά για ιατρική εξέταση και μάλιστα σε αναλογία 4:1!

Ποια μέτρα προστασίας έχω λάβει εγώ στο ιατρείο μου:

  • Αυτοκόλλητα φύλλα χαλκού στο πόμολο του ανελκυστήρα και της πόρτας.
  • Αυτοκόλλητος αντιμικροβιακός τάπητας στην είσοδο του ιατρείου.
  • Αντλία αντισηπτικού διαλύματος με αισθητήρα κίνησης για ανέπαφη χρήση.
  • Μηχανήματα φιλτραρίσματος του αέρα με φίλτρα Hepa/Ulpa σε κάθε δωμάτιο και τοποθέτησή τους όσο γίνεται πιο κοντά στον ασθενή.
  • Πλέξιγκλας περιμετρικά της υποδοχής/γραμματείας.
  • Προσωπίδες ασφαλείας για όλο το προσωπικό και πάντα σε συνδυασμό με τη μάσκα.
  • Μάσκες τύπου ffp2 & ffp3 χωρίς βαλβίδα. Σε περίπτωση βαλβίδας τότε χρησιμοποιώ επιπρόσθετα απλή χειρουργική μάσκα. Καλύτερα οι αγορές να γίνονται σε περιόδους ύφεσης της πανδημίας ώστε να υπάρχει απόθεμα και χαμηλή τιμή.
  • Κλίβανος UV για ήπια αποστείρωση των μασκών και έως 2-3 χρήσεις.
  • Τα κλιματιστικά δεν τα λειτουργώ, ανοίγω πάντα τα παράθυρα.
  • Επόμενη αγορά θα είναι ένα σύστημα εξαερισμού του χώρου με ανάκτηση θερμότητας ώστε να ανακυκλώνεται ο αέρας χωρίς απώλειες θερμοκρασίας.

Εύχομαι, αυτή η δύσκολη περίοδος που βιώνουμε, να περάσει όσο το δυνατό πιο ανώδυνα, και να έχουμε κοντά μας τους αγαπημένους μας ανθρώπους!

Δρίτσας Ιωάννης

Δερματολόγος – Αφροδισιολόγος, Πειραιάς